Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek

Az alábbi dokumentum a Reti Hungary Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett https://webshop.retihungary.hu/ webáruházban (a továbbiakban: Reti Hungary Webáruház) történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza.

 

Tartalom

1. Általános rendelkezések

2. Szerződő felek

3. Árak, szállítás díja

4. Fizetési módok

5. Reti Hungary Kft. felelősségvállalása

6. A megrendelő felelősségvállalása

7. A megrendelés menete, visszaigazolás, szerződés létrejötte

8. Elállási/Felmondási jog

9. Szavatosság

10. Jótállás

11. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

12. Felelősségvállalás

13. Szerzői jogok

14. Panaszkezelés

 

Reti Hungary Webáruház adatai:

- Kereskedő neve: RETI HUNGARY KFT.

- Székhelye: 22724 Újlengyel, Határ út 12.

- Ügyfélszolgálat: 6000 Kecskemét, Szolnoki hegy 181/A

- Üzlet: 6000 Kecskemét, Szolnoki hegy 181/A

- Telefon: 06 76 504 269

- Fax:06 76 504 270

- E-mail cím: reti@retihungary.hu

- Bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

- Cégjegyzékszám:13-09-167897

- Adószám: 24814182-2-03

- EU-s (közösségi) adószám: HU 24814182

- A kereskedelmi gyakorlat gyakorlását engedélyező hatóság neve és a nyilvántartásba vételi szám: Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, 10554/2014. nyilvántartási számon.

- Tárhely szolgáltató neve, címe: ShopRenter.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 4028 Debrecen, Kassai út 129.

 

1.  Általános rendelkezések

A Reti Hungary Webáruház a Reti Hungary Kft. internetes áruháza, amely huzalipari termékeket, tekercses és táblás kerítéseket, kerítéskiegészítőket, csavarokat, kötőelemeket, szakipari szerszámokat és szerszámgépeket, kerti eszközöket, valamint létrákat kínál kis- és nagykereskedelmi forgalomban.

A Reti Hungary Webáruház felületén keresztül történt elektronikus rendelésleadással a jelen dokumentumban foglalt feltételek alapján vásárlási szerződés jön létre a Reti Hungary Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) és a rendelést leadó magánszemély vagy cég (továbbiakban: Megrendelő) között. A Megrendelő a rendelés adatait, valamint a rendeléssel kapcsolatos szerződési feltételeket a rendelés véglegesítése oldalon található „Megrendelem” gomb megnyomásával fogadja el. A rendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) megismerte és elfogadta.

A Szolgáltató kijelenti, hogy az elektronikus úton történő értékesítéshez szükséges jogszabályi feltételekkel és szakhatósági engedélyekkel rendelkezik. A megrendelés leadását követően a szerződés a teljesítés megkezdéséig szabadon és következmények nélkül módosítható, illetve lemondható. Az ilyen jellegű kéréseket a Megrendelő telefonon vagy elektronikus levélben köteles jelezni a Szolgáltató felé.

Az áru megvásárlásával létrejött szerződés magyar nyelven köttetik, és írásba foglalt szerződésnek minősül. A Szolgáltató a szerződést elektronikus formában iktatja, és annak létrejöttét követő 1 évig megőrzi. A szerződés bármikor hozzáférhető a Megrendelő kérésére a Szolgáltató által biztosított elérhetőségeken.

A szerződés nyelve magyar.

A Szolgáltató kijelenti, hogy nem veti alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek. A Reti Hungary Webáruház használatához szükséges további technikai információk a webshop.retihungary.hu felületén találhatók.

 

2.   Szerződő felek

A vásárlási szerződés a Reti Hungary Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), mint eladó, és a rendelést leadó magánszemély vagy jogi személy (továbbiakban: Megrendelő), mint vevő között jön létre. A szerződés akkor válik érvényessé, amikor a Megrendelő a rendelés véglegesítésekor az „Megrendelem” gombra kattint, és a Szolgáltató ezt követően a rendelést visszaigazolja.

A Szolgáltató kizárólag a webshop.retihungary.hu oldalon, a cég logójával és adataival egyértelműen azonosított internetes webáruházon keresztül leadott rendelésekért vállal felelősséget. A Megrendelő köteles a rendelési folyamat során megadott adatokat pontosan és valóságnak megfelelően kitölteni, mivel a hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért kizárólag a Megrendelő felel. A Szolgáltató jogosult a nyilvánvalóan hibás vagy hamis regisztrációkat törölni, illetve kétség esetén az adatok valódiságát ellenőrizni az adatvédelmi szabályok betartása mellett.

A megrendelési folyamat során a Szolgáltató kizárólag a rendelés lebonyolításához szükséges adatokat kéri el a Megrendelőtől. Ezek az adatok magukban foglalhatják:

  • a Megrendelő nevét,
  • a számlázási és szállítási címet,
  • adószámot (amennyiben rendelkezik Megrendekő azzal),
  • elérhetőségeit (pl. telefonszám, e-mail cím).

Az adatok kezelése során a Szolgáltató biztosítja, hogy azok a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak, különösen a GDPR-nak megfeleljenek. A Megrendelő által megadott adatokat harmadik fél részére a Szolgáltató nem adja át, kivéve a rendelés teljesítéséhez elengedhetetlen eseteket, például:

  • kiszállításhoz (pl. futárszolgálat részére),
  • jogszabályi kötelezettség esetén az illetékes hatóságok számára.

A rendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy elfogadja a jelen ÁSZF-et, valamint megismerte és elfogadta a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatójában foglaltakat.

 

3.   Árak, szállítás díja

A Reti Hungary Webáruházban feltüntetett árak a termékek bruttó árai, amelyek tartalmazzák az általános forgalmi adót (ÁFA-t), azonban nem tartalmazzák a szállítási költségeket. Az ajánlati ár az adott pillanatban érvényes, és csak akkor válik végleges árrá, ha a Megrendelő a rendelési folyamat összes lépését helyesen elvégzi, a rendelést elküldi a Szolgáltató részére, és azt a Szolgáltató visszaigazolja.

A termékek árai magyar forintban (HUF) kerülnek feltüntetésre. A Megrendelő által fizetendő végösszeg a termékek bruttó árát és a szállítási költséget tartalmazza. A Webáruházban feltüntetett szállítási költség tájékoztató jellegű. A pontos szállítási költséget a megrendelés visszaigazolásakor közli a Szolgáltató a Megrendelővel, a termékek mennyisége, mérete és súlya alapján. A csomag feladása csak akkor történik meg, ha a Megrendelő a visszaigazolásban szereplő szállítási költséget írásban (e-mailben) vagy telefonon jóváhagyja.

Ha egy rendelés módosításra vagy több rendelés összevonására kerül, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes árak és feltételek vonatkoznak. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállítási költséget is módosítsa a rendelés változásainak megfelelően, amelyről a Megrendelőt előzetesen értesíti.

Ha egy megrendelt termék készlethiány miatt nem szállítható, a Szolgáltató erről a Megrendelőt a rendelés feldolgozását követően elektronikus úton tájékoztatja. Amennyiben a Megrendelő nem kíván más terméket rendelni, vagy nem fogadja el az esetlegesen felkínált alternatív terméket, a Szolgáltató az esetlegesen kifizetett vételárat haladéktalanul visszatéríti.

 

4.   Fizetési módok

A Megrendelő az alábbi fizetési módok közül választhat, hogy a rendelés ellenértékét kiegyenlítse:

Utánvét

Amennyiben a Megrendelő az utánvételes fizetést választja, a csomag értékét és az esetleges szállítási költséget közvetlenül a futárnak fizeti meg a csomag átvételekor. Az utánvétel díja – amennyiben a Szolgáltató ilyet felszámít – a megrendelés összegző oldalán kerül feltüntetésre, és azt a Szolgáltató külön közli a Megrendelővel.

Banki átutalás

A banki átutalás választása esetén a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolását követően kiállítja a díjbekérőt, amelyet e-mailben küld el a Megrendelő által megadott e-mail címre. A Megrendelő köteles az utalást a díjbekérőn feltüntetett bankszámlaszámra teljesíteni. A csomag csak akkor kerül kiszállításra, ha az összeg megérkezett a Szolgáltató bankszámlájára. Az utalás banki tranzakciós ideje általában 1 munkanap, amelyet a Megrendelőnek figyelembe kell vennie a szállítás várható idejének kiszámításakor.

A banki átutalás esetén felmerülő esetleges banki költségek a Megrendelőt terhelik. A Szolgáltató a számla kiállításával és az átutalás adminisztrációjával kapcsolatban egyéb díjat nem számít fel.

 

5.   Reti Hungary Kft. felelősségvállalása

A Reti Hungary Kft. tevékenységének megvalósításához a termékkínálat, a szállítás és a fizetés terén partnerekkel működik együtt, így a vásárlási szerződés teljesülését e partnerek szerződésteljesítése is befolyásolja. Az ezzel kapcsolatos mindenkori tudnivalók és felelősségvállalások jelen szerződés részét képezik és az alábbi helyeken olvashatók:

https://abraboro.hu/index

https://shop.berner.eu/hu-hu/

https://www.dewalt.hu/

https://www.knipex.com/hu-hu

https://www.krause-systems.hu/

https://hu.milwaukeetool.eu/

https://www.muepro.hu/

https://www.soudal.hu/

https://www.strainrite.co.nz/

A Reti Hungary Kft. vállalja, hogy a fent jelzett dokumentumokban leírtakat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesüléséért mindent elkövet. Megrendelő kijelenti, hogy a dokumentumok tartalmát ismeri és tudomásul veszi.

 

6.  A megrendelő felelősségvállalása

6.1. Szerződés létrejötte és elfogadása
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a rendelés véglegesítésével elfogadja a jelen ÁSZF-et. Ezzel szerződés jön létre a Megrendelő és a Szolgáltató között, amely írásbeli szerződésnek minősül, és a magyar jogszabályok szerint joghatással bír.

6.2. Áru átvétele és fizetése
A Megrendelő vállalja, hogy az általa megrendelt termékeket a választott szállítási mód szerint átveszi, és a vételárat a választott fizetési módnak megfelelően határidőben megfizeti. A Megrendelő köteles biztosítani, hogy az átvétel helyén a termékek átvételére alkalmas személy elérhető legyen. Amennyiben a Megrendelő az átvételt vagy a fizetést elmulasztja, a Szolgáltató jogosult a szerződés megszegéséből eredő jogkövetkezményeket érvényesíteni.

6.3. Adatszolgáltatás és felelősség az adatok helyességéért
A Megrendelő köteles valós és pontos adatokat megadni a rendelés leadásakor, beleértve a számlázási és szállítási adatokat. Az adatok hibás vagy pontatlan megadása miatt keletkező károkért és költségekért kizárólag a Megrendelő tartozik felelősséggel.

6.4. Jogi következmények szerződésszegés esetén
Amennyiben a Megrendelő megszegi a szerződésben foglalt kötelezettségeit, például nem veszi át a terméket vagy nem fizeti ki annak vételárát, a Szolgáltató jogosult kártérítést követelni a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) rendelkezései alapján. A kártérítési igény magában foglalhatja az ismételt szállítás költségeit és a Szolgáltatónak okozott egyéb károkat.

 

7.   A megrendelés menete, visszaigazolás, szerződés létrejötte

7.1.     Rendelés menete

Megrendelő a Reti Hungary Webáruházában megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között a "Termékkategóriák" menüpontra kattintást követően böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Megrendelőnek lehetősége van a kereső mezőt kitöltve, a megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Reti Hungary Webáruházában eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a keresési feltételeknek, akkor a rendszer azt megjeleníti.

Megrendelő a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.

Megrendelő a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti kosarába, és ugyanezen a felületen tudja megadni termék mennyiségét, a nyilak használatával.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Megrendelő a Honlap jobb oldalán, a "Kosár" ikonra kattintva ellenőrizheti. A „Kosár” ikonra kattintva Megrendelőt a kosár felületre navigálja a rendszer.

A „Kosár” felületen a Megrendelő részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét.

Ezen a felületen a Megrendelő még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a szemetes ikonra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud és a mennyiség módosításával a kosár tartalma automatikusan frissül.

A „Tovább” gombra kattintással Megrendelő folytathatja a megrendelését a webáruházban.
A megjelenő felületen a Megrendelő választhat, hogy:
•  amennyiben regisztrált felhasználó, úgy belép az oldalra a „Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak” mezőbe belépési adatait megadva vagy
•  regisztráció nélkül vásárol a megrendelési űrlap kitöltésével.


Ha a Megrendelő még nem regisztrált, de az űrlapon bepipálja a „Regisztrálok” checkbox-ot akkor egyben regisztrál is a rendszerbe. Ha a Megrendelő nem szeretne regisztrálni, akkor a checkbox bepipálását mellőzze. A regisztrációkor megadott kelszót a Megrendelő bármikor megváltoztathatja fiókjába történő bejelentkezést követően a "Fiók" menüpontban. Abban az esetben, ha a Megrendelő elfelejtette jelszavát, akkor a honlap jobb felső sarkában lévő "Belépés", majd az "Elfelejtett jelszó" szövegre kattintva kérhet jelszó emlékeztetőt a korábban regisztrált e-mail címének megadásával.

A belépést illetve regisztrációt/adatok megadását követően a Megrendelő az „Átvétel módja” felületre érkezik. Megrendelő az „Átvétel módja” felületen választani tud a szállítási módok között. A „Tovább” gombra kattintva a Megrendelő a „Fizetés módja” felületre érkezik, ahol ki tudja választani a fizetési módot.

Megrendelő, ha választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül és mindent rendben talált a megrendelésével kapcsolatban, akkor a „Tovább” gombra kattintva a „Rendelés rögzítése” érkezik. A „Vissza” gombra kattintva Megrendelő visszaléphet a kosár összesítését tartalmazó ellenőrző felülethez.

A „Rendelés rögzítése” összesítő felületen Megrendelőnek lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen az általa megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, az általa választott fizetési és szállítási módot.

Megrendelőnek az ellenőrző felületen továbbá lehetősége van megrendeléséhez megjegyzést fűzni az erre biztosított felületen.

Fontos, hogy a megrendelés elküldéséhez, a Megrendelőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatot, amely a következő linken érhető el: https://webshop.retihungary.hu/adatvedelmi-es-adatkezelesi-szabalyzat-32.

Az oldal alján található fizetési kötelezettséggel járó "Megrendelem” gombra kattintást követően pedig, Megrendelő elküldheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is, értesíti a Megrendelőt, ahol a megrendelés száma is megtalálható. Szolgáltató rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot ad, melyet a Megrendelő által megadott címre küldött rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes!

A rendelés feladása tehát a  "Megrendelem” gombra kattintással történik, ami a Megrendelő részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

 

7.2.     Ajánlat visszaigazolása

Az automatikusan a Megrendelő részére küldött visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának, és a visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. Az automatikus visszaigazoló emailt a rendszer küldi, jelezve, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltató rendszerébe.

A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató megkezdi a megrendelés feldolgozását, majd a megrendelés feldolgozásának megtörténtéről egy második e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. Ugyanebben az e-mailben tájékoztatja Szolgáltató a megrendelőt a pontos szállítási költségről, melyet Megrendelőnek jóvá kell hagynia írásban vagy szóban.

Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó második emailt, mely a megrendelés visszaigazolását tartalmazza.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A Megrendelő jogosult a megrendelés visszaigazolása, feldolgozása után, de még a megrendelt árukat tartalmazó küldemény feladása előtt a szerződéstől díjmentesen elállni. Az elállást írásban, a rendelésazonosító-szám megjelölésével kell a webaruhaz@retihungary.hu e-mail címre eljuttatni vagy telefonon jelezni.

Ha Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

 

8.   Elállási/Felmondási jog

Az elállási jog alanyi köre
Az elállási jog kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyekre vonatkozik (továbbiakban: „Fogyasztó”), akik árut vásárolnak, rendelnek, kapnak, használnak, igénybe vesznek, vagy akik részére az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat irányul.

Elállási jog gyakorlásának feltételei
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződéstől 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállni. Az elállási határidő:

  • Termék adásvétele esetén: a termék átvételének napjától,
  • Több termék adásvételekor: az utolsó termék átvételének napjától,
  • Több tételből vagy darabból álló termék esetén: az utolsó tétel vagy darab átvételének napjától,
  • Rendszeres időszakon belül történő termékszolgáltatás esetén: az első szolgáltatás átvételének napjától számított 14 naptári nap.

Elállási jog gyakorlása a szerződés megkötése előtt
A Fogyasztó jogosult a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni elállási jogát.

Értékcsökkenés felelőssége
Ha a Fogyasztó a terméket az elállási jog gyakorlása előtt használatba veszi, és az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben értékcsökken, a Fogyasztó felelősséggel tartozik az ebből eredő károkért. A Szolgáltató követelheti az értékcsökkenésből eredő kárt, illetve az ésszerű költségeket, ha a szolgáltatás teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a 14 napos határidő lejárta előtt megkezdte.

Elállási jog és a termék szemrevételezése
Az elállási jog a termék szemrevételezésének, kipróbálásának lehetőségét biztosítja, de nem értelmezhető a termék ingyenes használataként.

 

8.1. Az elállási/felmondási jog gyakorlásának menete

A Fogyasztó az elállási/felmondási jogát egyértelmű nyilatkozat formájában gyakorolhatja. Az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot az alábbi elérhetőségek egyikére kell eljuttatni:

  • Postai úton:
    Reti Hungary Kft.
    6000 Kecskemét, Szolnoki hegy 181/A
  • E-mailben: reti@retihungary.hu

Postai úton történő elállás esetén a feladás dátuma számít, ezért javasoljuk az ajánlott küldeményként való feladást. Az elektronikus úton küldött nyilatkozat esetében a küldés időpontja a mérvadó. Az elállási jog határidőben történő gyakorlásához elegendő, ha a Fogyasztó az elállási szándékát a határidő lejárta előtt közli a Szolgáltatóval.

 

8.2. Az elállás/felmondás joghatásai

8.2.1. A termék visszaküldése
Elállás esetén a Fogyasztó köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni a Szolgáltató címére:
Reti Hungary Kft., 6000 Kecskemét, Szolnoki hegy 181/A.

A visszaküldés költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató előzetesen vállalta e költségek viselését. A Szolgáltató utánvéttel küldött csomagokat nem vesz át.

8.2.2. A vételár visszatérítése
A Szolgáltató az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi kifizetést, ideértve a szállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek abból adódtak, hogy a Fogyasztó nem a Szolgáltató által kínált legolcsóbb szállítási módot választotta.

A visszatérítést a Szolgáltató az eredeti fizetési módon keresztül teljesíti, kivéve, ha a Fogyasztó kifejezetten más módot kér, és e mód nem jár többletköltséggel.

8.2.3. Visszatartási jog
A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a termék vissza nem érkezik, vagy a Fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolja annak visszaküldését – a kettő közül a korábbi időpont az irányadó.

 

8.3. Az elállási jog korlátozásai

A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:
a) Szolgáltatás nyújtása esetén, ha a teljesítést a fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdték, és a teljesítést a vállalkozás teljes egészében elvégezte.
b) Olyan termék esetén, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
c) Sürgős javítás vagy karbantartás esetén, amely a Fogyasztó kifejezett kérésére történt.

 

9.   Szavatosság

9.1. Kellékszavatosság

A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

  1. Fogyasztói szerződés esetén:
    Új termék vásárlása esetén a Megrendelő az átvételtől számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét, ha a hiba már a termék átadásának időpontjában fennállt. A 2 éves határidő elteltével szavatossági jog érvényesítésére nincs lehetőség.

  2. Nem fogyasztói szerződés esetén:
    A kellékszavatossági jog az átvételtől számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesíthető.

  3. Megrendelő által választható jogok:
    A Megrendelő a hibás termék esetében választhat:

    • Kijavítás vagy kicserélés: Amennyiben ezek teljesítése nem lehetetlen, vagy nem jár aránytalan többletköltséggel a Szolgáltató számára.
    • Ellenszolgáltatás arányos leszállítása, ha a kijavítást vagy kicserélést nem kérte vagy kérhette.
    • A hiba kijavítása a Szolgáltató költségére, ha más megoldás nem elérhető.
    • Szerződéstől való elállás: Ha a hiba jelentős, és más szavatossági jog nem kielégítő. Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.
  4. Jogváltás:
    A Megrendelő a választott szavatossági jogáról másikra áttérhet, de az áttérésből eredő költségeket köteles viselni, kivéve, ha az áttérés indokolt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

  5. Hibabejelentés határideje:
    A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a felfedezéstől számított két hónapon belül bejelenteni. A hibabejelentés késedelméből eredő károkért a Megrendelő felel.

  6. Szavatossági jogok érvényesítése:
    A szerződés teljesítésétől számított első hat hónapban a Megrendelőnek elegendő bizonyítania, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (pl. számla bemutatása). Ez esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba az átadás után keletkezett. Hat hónap elteltével a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a hiba a teljesítés időpontjában is fennállt.

  7. Részleges szavatosság:
    Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a termék elkülöníthető részére érvényesíti, a szavatossági jogok csak arra a részre vonatkoznak, és nem terjednek ki a termék egyéb részeire.

 

9.2. Termékszavatosság

Hibás termék esetén a Megrendelő választhat, hogy kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényét érvényesíti.

  1. Termékszavatossági jogok:
    A Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha:

    • Nem felel meg a forgalomba hozatal időpontjában hatályos minőségi követelményeknek, vagy
    • Nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  2. Határidő:
    A termékszavatossági igény a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesíthető. A határidő elteltével a jog érvényesítésére nincs lehetőség.

  3. Hibabejelentés határideje:
    A Megrendelő köteles a hibát a felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb két hónapon belül bejelenteni. A késedelmes bejelentésből eredő károkért a Megrendelő felel.

  4. Igény érvényesítése:
    A termékszavatossági igényt a Megrendelő a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. A termék hibáját a Megrendelő köteles bizonyítani.

  5. Gyártói mentesülés:
    A gyártó kizárólag az alábbi esetekben mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

    • A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba.
    • A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető.
    • A hiba jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak elegendő a mentesüléshez egyetlen indokot bizonyítania.

 

10.   Jótállás

10.1. Jótállási kötelezettség

A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezései szerint jótállási kötelezettséggel tartozik a rendelet hatálya alá tartozó új, tartós fogyasztási cikkek esetén. A rendelet kizárólag Magyarország területén kötött fogyasztói szerződésekre és a mellékletében felsorolt termékekre alkalmazandó.

10.2. Jótállási időtartam

A jótállási idő tartós fogyasztási cikkek esetében 1 év, amely a termék Megrendelőnek történő átadásának napján, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy megbízottja végzi, az üzembe helyezés napján kezdődik. A jótállási idő a kijavítás vagy kicserélés esetén a termék, illetve az érintett alkatrész tekintetében újból indul.

10.3. Jótállási jogok érvényesítése

A Megrendelő jótállás keretében az alábbi igényeket érvényesítheti:

  • Elsődlegesen kijavítást vagy kicserélést:
    A Megrendelő választása szerint követelheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna a másik megoldáshoz képest.

  • Másodlagosan árleszállítást, kijavítást más költségére vagy elállást:
    Ha a kijavítás vagy kicserélés nem lehetséges, a Szolgáltató nem vállalja, vagy az indokolt határidőn belül nem teljesíti, a Megrendelő kérheti a vételár arányos leszállítását, a hibát maga kijavíthatja a Szolgáltató költségére, vagy – jelentős hiba esetén – elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs lehetőség.

10.4. Három munkanapon belüli csereigény

Ha a termék a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül meghibásodik, és a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, a Megrendelő jogosult cserét kérni. Ebben az esetben a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, és köteles a terméket haladéktalanul kicserélni.

10.5. Jótállási idő meghosszabbítása

A jótállási idő meghosszabbodik a kijavítási idő azon részével, amely alatt a Megrendelő a terméket nem tudta rendeltetésszerűen használni. Ha a terméket vagy annak egy részét kicserélik, az érintett termékre vagy alkatrészre az 1 éves jótállási idő újra kezdődik.

10.6. Mentesülés a jótállási kötelezettség alól

A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék átadását követően keletkezett. A jótállás nem terjed ki az alábbi esetekre:

  • Szakszerűtlen üzembe helyezés, kivéve, ha azt a Szolgáltató vagy megbízottja végezte, illetve ha a hibás üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza.
  • Rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutató figyelmen kívül hagyása.
  • Helytelen tárolás, rongálás, elemi kár vagy természeti csapás.

10.7. Kijavítás és kicserélés szabályai

A kijavítást vagy kicserélést a termék tulajdonságainak és a Megrendelő jogos elvárásainak megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeinek kíméletével kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a javítást vagy cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A kijavítás során kizárólag új alkatrész kerülhet beépítésre.

10.8. Jótállási költségek

A jótállás teljesítésével kapcsolatos valamennyi költséget a Szolgáltató viseli.

10.9. Jogok összehangolása

A Megrendelő ugyanazon hiba miatt nem érvényesíthet párhuzamosan jótállási és kellékszavatossági, illetve termékszavatossági és jótállási igényt. A jótállás azonban nem érinti a Megrendelő jogszabályból eredő, így különösen a kellék- és termékszavatossági, valamint kártérítési jogainak érvényesítését.

10.10. Jogvita esetén

Amennyiben a Felek között a jótállási igény kapcsán jogvita alakul ki, és azt békés úton nem tudják rendezni, a Megrendelő békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a jelen ÁSZF 14.1. pontjában meghatározottak szerint.

 

11.   Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

  • Bejelentés módja
    A Megrendelő a szavatossági és jótállási igényeit a Reti Hungary Kft. webáruházának ügyfélszolgálati elérhetőségein keresztül jelentheti be, amelyek megtalálhatók a webshop.retihungary.hu oldal alján.

  • Gyártói garancia
    A Szolgáltató által forgalmazott termékek hivatalos magyarországi gyártói garanciával rendelkeznek. A garanciális feltételek az adott gyártó által meghatározott időtartam alatt érvényesíthetők, a termékhez mellékelt garanciajegyen feltüntetett feltételek szerint.

  • Kötelező jótállás alá tartozó termékek
    A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a kötelező 1 éves jótállási időn belül a Megrendelő közvetlenül a Szolgáltatónál érvényesítheti igényét. Amennyiben a Szolgáltató a kötelező jótállási időn túl további jótállást biztosít, annak részletei szintén a termék garanciajegyén találhatók.

  • Márkaszervizek igénybevétele
    A DeWalt, Milwaukee, Stanley márkájú termékek garanciális javítása – a kötelező jótállási időn kívül – kizárólag a gyártók által kijelölt márkaszervizekben lehetséges. A márkaszerviz elérhetősége a termékhez mellékelt garanciajegyen található.

  • Garanciaidőn túli javítások
    Amennyiben a garanciaidő lejárta után a Megrendelő hibát észlel, a Lincos, Neo, Dedra, Topex és Graphite termékeket a Szolgáltató a GrupaTopex Garanciális Márkaszervizbe szállítja, ahol a Megrendelő javítási árajánlatot kap. A javítás díja a Megrendelőt terheli, ha a hiba nem garanciális.

  • Probléma esetén ügyfélszolgálat
    A felmerülő problémák és kérdések esetén a Megrendelő a Szolgáltató ügyfélszolgálatával veheti fel a kapcsolatot, az ÁSZF 14. pontjában feltüntetett elérhetőségeken.

 

12.   Felelősségvállalás

  • Információk tájékoztató jellege
    A www.retihungary.hu és a webshop.retihungary.hu weboldalakon található információkat a Szolgáltató jóhiszeműen helyezte el, azonban ezek kizárólag tájékoztató jellegűek. Az információk pontosságáért, teljességéért és aktualitásáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

  • Webáruház használata
    A webshop.retihungary.hu Webáruházat a Felhasználók kizárólag saját kockázatukra használhatják. A Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató nem felel a Webáruház használata során keletkező vagyoni vagy nem vagyoni károkért, kivéve a következő eseteket:

    • Szándékosan okozott károk.
    • Súlyos gondatlansággal okozott károk.
    • Bűncselekménnyel okozott károk.
    • Az életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegés esetén fennálló felelősség.
  • Kapcsolódó oldalak (linkek)
    A Szolgáltató weboldalai olyan külső linkeket tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók weboldalaira vezetnek. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal ezeknek a külső szolgáltatóknak az adatvédelmi gyakorlatáért, tartalmáért, illetve egyéb tevékenységeiért. A linkek használata kizárólag a Felhasználó saját kockázatára történik.

  • Felelősség korlátozása
    A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a weboldalak folyamatos, biztonságos és hibamentes működése érdekében, azonban nem garantálja azok megszakítás nélküli elérhetőségét, illetve hibamentességét. A weboldal használatából eredő bármilyen közvetett vagy közvetlen kárért – a jogszabályban meghatározott kivételek kivételével – a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

  • Szerzői jogi védelem
    A webshop.retihungary.hu weboldal teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja vagy feljogosított felhasználója minden, a weboldalon megjelenített tartalomnak, ideértve különösen:

    • a szöveges tartalmakat,
    • grafikákat, fotókat, videókat,
    • a weboldal elrendezését és vizuális megoldásait,
    • valamint egyéb szellemi alkotásokat és tartalmi elemeket.
  • Felhasználás magáncélra
    A weboldal tartalma vagy annak részei csak magáncélú felhasználásra, illetve a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával menthetők le vagy nyomtathatók ki. A magáncélú felhasználáson túlmenő felhasználás – különösen:

    • tartalom adatbázisban történő tárolása,
    • tartalom továbbadása, közzététele, letölthetővé tétele,
    • kereskedelmi célú felhasználása – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
  • Kereskedelmi név és védjegy használata
    A jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadása, a weboldal használata, illetve megrendelés leadása nem biztosít jogot a Felhasználónak a weboldalon szereplő bármely kereskedelmi név, védjegy vagy más szellemi tulajdon használatára. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó ideiglenes megjelenítés és magáncélú másolatkészítés kivételével ezek semmilyen formában nem használhatók fel a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.

  • Jogkövetkezmények jogsértés esetén
    A Szolgáltató szerzői jogainak megsértése esetén az alábbi polgári jogi igényeket érvényesítheti:
    a) A jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását.
    b) A jogsértés abbahagyását, a jogsértőtől a további jogsértésektől való eltiltást.
    c) Nyilatkozat vagy más megfelelő elégtétel adását, szükség esetén annak nyilvánosságra hozatalát.
    d) Adatszolgáltatás követelését a jogsértéssel érintett személyekről, kapcsolatok részleteiről.
    e) A jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését.
    f) A sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, illetve a jogsértéshez használt eszközök és anyagok lefoglalását, kereskedelmi forgalomból történő végleges kivonását vagy megsemmisítését.

  • Kártérítési és sérelemdíj iránti igény
    A Szolgáltató a szerzői jogainak vagy személyiségi jogainak megsértése esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kártérítési igényt támaszthat, illetve sérelemdíj megfizetését követelheti.

  • Egyéb rendelkezések
    A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jogsértés esetén a polgári jogi igényeken túlmenően büntetőeljárást is kezdeményezzen, ha a jogsértés a Büntető Törvénykönyvbe ütköző cselekményt valósít meg.

 

13. Szerzői jogok

  1. Szerzői jogi védelem
    A webshop.retihungary.hu weboldal teljes tartalma szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja vagy feljogosított felhasználója minden, a weboldalon megjelenített tartalomnak, ideértve különösen:

    • a szöveges tartalmakat,
    • grafikákat, fotókat, videókat,
    • a weboldal elrendezését és vizuális megoldásait,
    • valamint egyéb szellemi alkotásokat és tartalmi elemeket.
  2. Felhasználás magáncélra
    A weboldal tartalma vagy annak részei csak magáncélú felhasználásra, illetve a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával menthetők le vagy nyomtathatók ki. A magáncélú felhasználáson túlmenő felhasználás – különösen:

    • tartalom adatbázisban történő tárolása,
    • tartalom továbbadása, közzététele, letölthetővé tétele,
    • kereskedelmi célú felhasználása – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
  3. Kereskedelmi név és védjegy használata
    A jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadása, a weboldal használata, illetve megrendelés leadása nem biztosít jogot a Felhasználónak a weboldalon szereplő bármely kereskedelmi név, védjegy vagy más szellemi tulajdon használatára. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó ideiglenes megjelenítés és magáncélú másolatkészítés kivételével ezek semmilyen formában nem használhatók fel a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül.

  4. Jogkövetkezmények jogsértés esetén
    A Szolgáltató szerzői jogainak megsértése esetén az alábbi polgári jogi igényeket érvényesítheti:
    a) A jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását.
    b) A jogsértés abbahagyását, a jogsértőtől a további jogsértésektől való eltiltást.
    c) Nyilatkozat vagy más megfelelő elégtétel adását, szükség esetén annak nyilvánosságra hozatalát.
    d) Adatszolgáltatás követelését a jogsértéssel érintett személyekről, kapcsolatok részleteiről.
    e) A jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését.
    f) A sérelmes helyzet megszüntetését, a jogsértést megelőző állapot helyreállítását, illetve a jogsértéshez használt eszközök és anyagok lefoglalását, kereskedelmi forgalomból történő végleges kivonását vagy megsemmisítését.

  5. Kártérítési és sérelemdíj iránti igény
    A Szolgáltató a szerzői jogainak vagy személyiségi jogainak megsértése esetén a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint kártérítési igényt támaszthat, illetve sérelemdíj megfizetését követelheti.

  6. Egyéb rendelkezések
    A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jogsértés esetén a polgári jogi igényeken túlmenően büntetőeljárást is kezdeményezzen, ha a jogsértés a Büntető Törvénykönyvbe ütköző cselekményt valósít meg.

 

14.  Panaszkezelés

14.1. Panasz benyújtása

A Megrendelő az alábbi elérhetőségeken tehet panaszt:

  • Ügyfélszolgálat címe:
    6000 Kecskemét, Szolnoki hegy 181/A
  • Telefon: +36 76 504 269

14.2. Szóbeli panasz kezelése

  1. A Szolgáltató a szóbeli panaszt – ha arra lehetősége van – azonnal orvosolja.
  2. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról, amelyet öt évig megőriz, az érdemi válaszával együtt.
  3. A jegyzőkönyv egy példányát:
    • Személyesen benyújtott panasz esetén a Megrendelőnek helyben átadja.
    • Telefonon vagy elektronikus úton tett panasz esetén a jegyzőkönyv másolatát az érdemi válasszal együtt megküldi.

14.3. Írásbeli panasz kezelése

A Szolgáltató az írásban érkezett panaszokat a kézhezvételtől számított 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés teljesítésének időpontja a válasz postára adásának napja. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt az elutasítás indokáról.

 

14.4. Jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Megrendelő és a Szolgáltató között fennálló fogyasztói jogvita nem rendezhető békés úton, a Megrendelő az alábbi jogérvényesítési lehetőségekkel élhet:

14.4.1. Békéltető testületi eljárás

  1. A fogyasztónak minősülő Megrendelő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti, illetve a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat.

  2. Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület:

    • Név: Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
    • Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
    • Telefon: +36 76 501 525
    • E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
  3. A békéltető testületi eljárásra a fogyasztónak minősülő természetes és jogi személyek is jogosultak.

14.4.2. Fogyasztóvédelmi hatósági panasz

A Megrendelő panaszt tehet a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, amely kivizsgálja a bejelentést és szükség esetén intézkedik.

14.4.3. Online vitarendezési platform

  1. Online vásárlással kapcsolatos határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a Megrendelő az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújthat be panaszt:
    Weboldal: https://ec.europa.eu/consumers/odr
  2. A platformon a fogyasztónak beregisztrálnia kell, majd kitöltenie a szükséges adatokat és benyújtania a kérelmet.
  3. Magyarországon az ilyen jellegű ügyekben a Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni.

14.4.4. Bírósági eljárás

A Megrendelő jogosult bírósági eljárást kezdeményezni a vonatkozó polgári jogi szabályok szerint.

 

14.5. Általános Szerződési Feltételek módosítása

A Szolgáltató jogosult az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani, azonban erről a Megrendelőket a Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatás formájában értesíti. A módosított feltételek a hatályba lépést követően a Webáruház első használatakor lépnek érvénybe, és az azokat követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.


Kecskemét, 2024.11.29.

Keresés